Bizonyítékon Alapuló Pszichológia

Bizonyítékon Alapuló Pszichológia

Hogyan kell biztonságot és kapcsolatot kialakítani - Traumatizált gyerekek az iskolában

Stratégiák a biztonság elősegítéséhez

2017. december 09. - Kobres

Sok gyerek érkezik magas, toxikus stresszel az iskolába. Az idegsejtjeik, agyuk működése eltér az átlagostól, szabályozatlan, ami meghatározza a viselkedésüket, és nehezíti a tanulásukat.

T. 8 éves, de a szókincse olyan, mint egy 18 éves utcagyereké. Dühös, agresszív, dacos. Mindezek mellett mélyen érző, a kis húgát védelmezi. T. látta, ahogy az édesapja megölte az édesanyját. Most a nagymamájával él. Hiperaktív, depressziós és a vérnyomása is magas. Gyógyszereket szed. Néhány reggel, amikor beér az iskolába csak lefekszik a szőnyegre, és alszik.

A traumatizált gyerekeknek szükséges a biztonság, hogy valaki védje őket, hogy megfelelő legyen az érzelmi, szociális és kognitív fejlődésük. 

  1. Csipeszdobás: Amikor beérkezik az osztályba, felírhat valamit egy kis lapra, amit összefog egy ruhacsipesszel, majd a kihívás vagy az ünnep nevű üvegbe dob. Az óra előtt lehetősége van a diákoknak, hogy megosszák az ünnepeiket vagy a kihívásaikat. 
  1. Házi feladat a tanárnak: Létrehozni a bizalmat és az elismerést előfeltétele a tanulásnak. Hatásos stratégia hogy tanárként házi feladatot kérünk a diáktól. Ez a fordított szabály - lehet egyszer egy héten, vagy szükség esetén - segíti a bizalom, a kölcsönösség kiépülését. Olyan szépen tanultál a héten, most én tanulok valamit, amit szeretnél. Tudom, hogy érdekel az autóverseny. Mit szeretnél, mit tanuljak meg belőle, amit elmondok neked hétfőn? 
  1. Kétkezes firkálás: Elősegíti az érzelemszabályozást, fejleszti a szenzoros és a motoros rendszert, ami szükséges a tanuláshoz. Nagy lapra, mindkét kézben íróeszközzel firkáljanak fel és le, majd vízszintesen. Ezután nagy íveket rajzoljanak a lapra, majd nagy köröket, először gyorsan, majd lassan. Végül pontozzák tele a lapot. Rajzolás közben kérdezzük tőlük: Van valami a rajzodban|firkádban, ami emlékeztet rád, vagy valamilyen  részedre? Van valami a rajzban, ami nem te vagy? Látsz valamilyen képet a rajzodban? Milyen szó jut eszedben a rajzról? Ez a szó eszedbe juttat valamit magadról, vagy valakiről, akit ismersz? 
  1. Állati szimbólumok: Legyen a gyerekeknek egy állatos képe, vagy figurája. Válasszák azt az állatot, amihez legjobban kötődnek pozitívan vagy negatívan. Legyen egy totemük. Azután írják le az alábbi kérdésekre a válaszaikat, majd osszák meg társaikkal. Melyik az az állat, amit szeretsz, vagy nem szeretsz? Miben hasonlít rád ez az állat? Miben nem? Mi a legjobb tulajdonsága ennek az állatnak? Mi a legrosszabb? Ki van ennek az állatnak a családjában? Kikkel jár együtt? Ha varázsereje lenne, mi lenne az? 

Ezek a gyakorlatok elősegítik a kapcsolatot, az érzelemszabályozást és a biztonságos környezetet.

 

Forrás: https://www.edutopia.org/article/creating-safety-and-attachment-students-trauma?utm_source=facebook&utm_medium=socialflow

A bejegyzés trackback címe:

https://bapszi.blog.hu/api/trackback/id/tr9813464419

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása